李順蓮・法学部助教が第39回国際韓国言語文化学会(INK)で謝罪と感謝が共存する状況における韓国人と日本人の発話行動の様相に関する研究をテーマに発表を行いました
[Position, Name, Affiliation] Gives Presentation on [Theme of Presentation] at [Name of International Conference or Meeting]
2025.06.19
学会 Academic Conference
李順蓮・法学部助教は、2025年6月14日にベトナム・ダナンで開催された第39回国際韓国言語文化学会(以下、2025INK)において、「謝罪と感謝が共存する状況における韓国人と日本人の発話行動の様相に関する研究」をテーマに発表を行いました。
2025INKは「デジタル時代の韓流と韓国語・韓国文化教育」をテーマに掲げ、韓国やベトナムをはじめとする6カ国以上から150名を超える研究者が参加し、発表および討議が行われました。
学会では、ベトナムにおける韓国学教育の現状と発展方向、韓流を活用した韓国語学習の持続戦略に関する基調講演、ならびにデジタル時代における韓流と韓国語・韓国文化教育の方向性に関するテーマ討論が行われた後、「韓流と言語文化」「文法教育」「通訳・翻訳」「教員の力量」「AI基盤教育」など、全14の分科別発表が実施されました。
李助教は、「機能教育」分科において、韓国人と日本人の発話行動に関する比較研究の成果を発表し、他の研究者との間で活発な討論が行われました。
Assistant Professor Soonyoun Lee from the School of Law and Politics gave a presentation titled "A Study on the Aspects of Speech Acts of Koreans and Japanese in Situations Where Apology and Gratitude Coexist" at the 39th International Conference of the International Network for Korean Language and Culture (2025INK), held in Da Nang, Vietnam, on June 14, 2025.
2025INK, held under the theme "The Korean Wave and Korean Language and Culture Education in the Digital Era" brought together over 150 researchers from more than six countries, including South Korea and Vietnam, for presentations and discussions.
The conference featured keynote speeches on the current state and future direction of Korean studies education in Vietnam, as well as strategies for sustaining Korean language learning through the Korean Wave. These were followed by thematic discussions on the future of Korean language and culture education in the digital era. In addition, 14 specialized sessions were held on topics including "The Korean Wave and Language Culture" ,"Grammar Education" ,"Interpretation and Translation" ,"Teacher Competency" and "AI-Based Education".
In the "Functional Education" session, Professor Lee presented the findings of a comparative study on the speech acts of Koreans and Japanese, which led to lively discussions with other researchers.


back