西本章宏・商学部教授が「急激な環境変化に対するイノベーションの源泉としての創発的消費者 ― COVID-19のアウトブレイクにおけるソーシャルメディアの利用動向分析 ― 」で日本マーケティング学会・マーケティングジャーナル2021奨励賞を受賞
Akihiro Nishimoto, Professor, School of Business Administration, received the Marketing Journal 2021 Incentive Award from the Japan Marketing Association for "Emergent-Nature Consumers as the Source of Innovation for Rapid Change: Analyses of Social Media Usage during the COVID-19 Outbreak"
2021.10.17
受賞 Award
論文 Article
学会 Academic Conference
西本章宏・商学部教授が2021年10月17日、オンラインで開催された日本マーケティング学会の授賞式で、マーケティングジャーナル2021奨励賞を受賞しました。この賞は、学会誌マーケティングジャーナルVol.40 No.1- Vol.41 No.1に掲載された論文の中から選出され、コロナ禍における消費者のデジタル生活の変化と生活満足度の関係をスマートフォンの起動ログデータから明らかにしたことが高く評価されました。受賞論文のタイトルは「急激な環境変化に対するイノベーションの源泉としての創発的消費者 ― COVID-19のアウトブレイクにおけるソーシャルメディアの利用動向分析 ―」。現在はさらに研究を発展させ、コロナ禍で進んだ消費者のデジタルライフがどのようにウェルビーイングに結びつくのかについて研究を進めています。
On October 17, 2021 at the Japan Marketing Association's award ceremony, Akihiro Nishimoto, Professor, School of Business Administration received the Marketing Journal 2021 Incentive Award from Japan Marketing Association. This award was given in recognition of his clarification of the relationship between changes in consumers' digital lifestyles and life satisfaction during the COVID-19 outbreak based on smartphone activation log data. The title of his award-winning paper is "Emergent-Nature Consumers as the Source of Innovation for Rapid Change: Analyses of Social Media Usage during the COVID-19 Outbreak". Currently, he is further developing his research to examine how the digital life of consumers advanced by COVID-19 outbreak is linked to their well-being.
関連記事
- 2023.11.09
受賞 Award
論文 Article
学会 Academic Conference
-
西本章宏・商学部教授が「消費者のメンタルアカウンティングにおける心理的所有感の価値拡大効果 ―決済手段が選択可能な状況下でのWTPとWTAの測定と分析―」で日本マーケティング学会・マーケティングジャーナル2023ベストペーパー賞を受賞
Akihiro Nishimoto, Professor, School of Business Administration, received the Marketing Journal 2023 Best Paper Award from the Japan Marketing Association for "Value-Enhancing Effects of Psychological Ownership on Consumers’ Mental Accounting: Measurement and Analysis of WTP and WTA When Payment Methods Can Be Selected"
back