西本章宏・商学部教授が「消費者のメンタルアカウンティングにおける心理的所有感の価値拡大効果 ―決済手段が選択可能な状況下でのWTPとWTAの測定と分析―」で日本マーケティング学会・マーケティングジャーナル2023ベストペーパー賞を受賞
Akihiro Nishimoto, Professor, School of Business Administration, received the Marketing Journal 2023 Best Paper Award from the Japan Marketing Association for "Value-Enhancing Effects of Psychological Ownership on Consumers’ Mental Accounting: Measurement and Analysis of WTP and WTA When Payment Methods Can Be Selected"
2023.11.09
受賞 Award
論文 Article
学会 Academic Conference
西本章宏・商学部教授が2023年10月29日に開催された日本マーケティング学会で、「マーケティングジャーナル2023ベストペーパー賞」を受賞しました。この賞は、学会誌『マーケティングジャーナル』Vol.42 No.2- Vol.43 No.1に掲載された論文の中から選出され、キャッシュレス社会を推進するための知見として、デジタル決済に対する消費者のメンタルアカウンティングを心理的所有感という視点から明らかにしたことが高く評価されました。受賞論文のタイトルは「消費者のメンタルアカウンティングにおける心理的所有感の価値拡大効果 ―決済手段が選択可能な状況下でのWTPとWTAの測定と分析―」。現在はさらに研究を発展させ、デジタル製品に対する心理的所有感のデカップリング(乖離)とサステイナブル消費の関係性について研究を進めています。
On October 29, 2023 at the Japan Marketing Association's award ceremony, Akihiro Nishimoto, Professor, School of Business Administration received the Marketing Journal 2023 Best Paper Award from Japan Marketing Association. This award was selected from among the papers published in the academic journal "Marketing Journal" Vol.42 No.2- Vol.43 No.1, and was highly evaluated for clarifying consumers' mental accounting for digital payments from the perspective of psychological ownership as implication to promote a cashless society. The title of his award-winning paper is "Value-Enhancing Effects of Psychological Ownership on Consumers’ Mental Accounting: Measurement and Analysis of WTP and WTA When Payment Methods Can Be Selected". Currently, he is further developing his research on the relationship between the decoupling of psychological ownership of digital products and sustainable consumption.
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