関西学院大学 研究活動情報

Kwansei Gakuin University Research Activities

ケイン・リントン・工学部外国語講師が第 42 回タイ TESOL 国際会議 2023 で EFL 教育における入力仮説とチャットボットの台頭を発表
IEFL, Kane Linton, Faculty of Engineering Gives a Presentation on The Input Hypothesis and the Rise of Chatbots in EFL Education at 42nd Thailand TESOL International Conference

2023.02.16

学会 Academic Conference

2023 年 1 月 27 日から 1 月 28 日までタイのバンコクで開催された第 42 回タイ TESOL 国際会議で、ケイン リントン・工学部外国語講師が、外国語教育における人工知能の台頭についてプレゼンテーションを行いました。 タイ TESOL 国際会議は、さまざまな学際的および学際的な分野から TESOL (Teaching English to Speakers of Other Languages) の実践者を集め、現在および将来の取り組みのための洞察に満ちた英語教育 (ELT) の画期的な研究、教育法、資料、および革新を捉えます。

世界各国から何百人もの研究者が集まり、プレゼンテーションやディスカッションを行いました。 この会議は、多くの国の研究者がアイデアを交換する十分な機会を提供しただけでなく、持続可能な開発のためのコラボレーション、パンデミックのような状況で効果的に働く方法、英語教室での AI の実装など、あらゆる種類の関連トピックに関する素晴らしいワークショップを提供しました。 さらに、出席者は、パンデミック後の世界でバランスを見つける方法について講演したアン・マッカレンなど、素晴らしい注目の講演者やプレナリーに迎えられました。

ケイン リントン・工学部外国語講師の研究では、Siri や Google Speech Recognition などの音声認識システム (SRS) や、Duolingo、Memrise、Mondly などのチャットボットのユーザー エクスペリエンスを分析しました。 次に、教育者がこれらのツールを生徒の利益のためだけでなく語学クラスの時間を節約するために活用する方法を決定しました。
IEFL, Kane Linton, Faculty of Engineering gave a presentation on the Rise of Artificial Intelligence in Foreign Language Education at the 42nd Thailand TESOL International Conference, which was held from January 27th to January 28th, 2023 in Bangkok, Thailand. The Thailand TESOL International Conference gathers TESOL (Teaching English to Speakers of Other Languages) practitioners from a variety of multidisciplinary and interdisciplinary fields to capture insightful English Language Teaching (ELT) research, pedagogies, materials and innovations for current and future endeavours in local and global contexts. The Thailand TESOL International Conference welcomes and invites TESOL community members worldwide in some of the following areas:
  • Translanguaging
  • Literacy and 21st Century skills in ELT
  • Bilingual and multilingual education
  • Curriculum and materials development
  • Language testing and assessment
  • Digital literacy in ELT
  • Computer-mediated communication in ELT
  • Blended learning and society
  • Innovative approaches in ELT research
  • Psychology for language teaching and learning
hundreds of researchers from countries all over the world gathered to give presentations and hold discussions. The conference offered ample opportunities for researchers to exchange ideas, as well as providing fantastic workshops on all manner of pertinent topics such as collaboration for sustainable development, how to work effectively in pandemic-like situations, and implementing AI in English classrooms. Furthermore, attendees were treated to fantastic featured speakers and plenaries, such as Ann McAllen, who spoke on the topic of how to find balance in a post-pandemic world.

Kane Linton's study analysed user experiences of speech recognition systems (SRS) such as Siri and Google Speech Recognition, as well as chatbots such as Duolingo, Memrise, and Mondly. He then determined how educators can harness these tools for not only the benefit of their students but also to save time in the language class.
 
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